יום שני, 31 ביולי 2017

סרטן עור



סרטן עור בא לידי ביטוי בגידולים ממאירים על פני העור ובאזורים שונים בגוף. כמו עם סוגי סרטן אחרים, גם כאן מדובר בהתרבות בלתי מבוקרת של תאי עור. סרטן עור נגרם לפיכך בשל סיבות שונות ובעיקר בעקבות חשיפה ממושכת ולא מבוקרת לשמש. אור השמש שמלווה בקרינת UV מסכן את העור וקריטי עבור אנשים בעלי עור בהיר. מלבד אור השמש, סרטן עור נגרם גם בגלל דלדול שכבת האוזן וכתוצאה מכך גם דלדול של שכבת ההגנה הטבעית, שימוש במתקני שיזוף מלאכותיים וחשיפת העור לזיהום אוויר ועשן סיגריות.

על אף האמור לעיל, יש דרכים למנוע סרטן עור או לפחות לצמצם את הסיכוי להופעתו. כמובן שאין צורך להפסיק להיחשף לשמש לחלוטין וזה גם לא ממש אפשרי. הדבר החשוב הוא להגביר את המודעות של הציבור הרחב ולהמשיך לעקוב אחר סימני אזהרה שעלולים להופיע על העור, בגוף או בתסמינים אחרים. 

פעולות שמקטינות את הסיכוי למחלה
יש גם פעולות עם ערך פרקטי שבאמצעותן ניתן להקטין את הסיכוי לסרטן העור. ראשית, בשעות הבוקר ועד הצהריים רצוי להגביל את זמן השהייה תחת קרני השמש ולחפש צל. החיפוש אחר צל יכול להתבצע בשגרה או במהלך בילוי בבריכה, בחוף הים ובמקומות אחרים. שנית, יש להשתמש בקרם הגנה כי כך ניתן למנוע מלנומה. קרם עם מקדם הגנה גבוה מסייע להפחתת ההשפעות השליליות של קרינת UV על חלקי העור החשופים לשמש. במקביל, כדאי להקפיד ללבוש ביגוד ארוך ולחבוש כובע. ביגוד ארוך אמנם מגביר הזעה, אך הוא חיוני בתקופת הקיץ ובימים שבהם נשארים חשופים ישירות לשמש. חבישת כובע גם מצמצמת חשיפת אזורים לשמש ומגנה על מצח, אוזניים ואף. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה