יום שישי, 14 באוקטובר 2016

מה הקשר בין בי פי אם ולימודי מוזיקה?



בי פי אם הוא בין המושגים הראשונים שנחשפים אליהם במהלך לימודי מוזיקה. באנגלית מתייחסים אליו בראשי התיבות BPM, כאשר באופן עקרוני מדובר על המרכיב שקובע את המקצב של היצירה המוזיקלית. בי פי אם מייצג מהירות והוא מודד את מספר הפעימות לדקה. במידה ומספר הפעימות נמוך, המשמעות היא שיר איטי, ולהיפך: עם בי פי אם גבוה ניתן להסיק על כך שמדובר על שיר מהיר. 

קצב בי פי אם קובע את האווירה של השיר ואת הלחן או העיבוד המתאימים עבורו. במהלך קורס הפקה מוזיקלית לדוגמא לומדים כיצד למדוד בי פי אם, לשנות אותו או להתאים אותו לכל יצירה קיימת. יש שורה ארוכה של שיקולים שיכולים להשפיע בסופו של דבר על היצירה המוזיקלית ועל הקצב. חוץ מזה, בחירת בי פי אם היא קריטית עבור כותבים ומפיקים שרוצים לחבר את המאזינים ליצירה באמצעות תנועות ריקוד.




מה צריך לדעת על בי פי אם?
הבעיה היא שלא ניתן ללמוד כיצד לעבוד עם בי פי אם באופן עצמאי לחלוטין. אפשר כמובן להיחשף לסוגים שונים של בי פי אם ולהשתמש בתוכנות מחשב על מנת להתנסות בשינויי קצב של יצירות, אך בסופו של דבר ישנה תקרת זכוכית. את התקרה הזו פורצים רק באמצעות שילוב ידע תיאורטי עם ניסיון מעשי.

מטרת בתי הספר למוזיקה היא לחשוף את הסטודנטים לכל המושגים הרלוונטיים. בעזרת הלימודים ניתן לרכוש את השפה המשותפת, להכיר את ההשפעות על היצירות המוזיקליות החדשות או הקלאסיות ובסופו של דבר גם ליצור מוזיקה באופן עצמאי. מהבחינה הזו, שיטת בי פי אם למדידת מפעם מוזיקלי היא כלי חיוני בארגז הכלים של יוצרים ומוזיקאים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה