יום שבת, 13 באפריל 2013

שירותי הנהלת חשבונות



כיצד לבחור שירותי הנהלת חשבונות לעסק שלכם?
כל עסק זקוק למספר שירותים שונים אשר יאפשרו לו בסופו של דבר לתפקד בצורה איכותית ותקינה, כולל גם מההיבט של החוקים השונים במדינת ישראל אשר נוגעים לפעילות של העסקים. אין זה סוד, כי כמו כל עסק אחר גם העסק שלכם זקוק להנהלת חשבונות.
שירותי הנהלת חשבונות ברוב העסקים הקטנים ניתנים על ידי הנהלת חשבונות חיצונית תמורת תשלום עבור העבודה אשר מבוצעת מדי חודש בחודשו בהתאם להיקף הפעילות של העסק בו מדובר. יש לציין את העובדה, כי כיום שירותי הנהלת חשבונות בדרך זו מאד יעילים וזולים והתחרות בין מנהלי החשבונות יוצרת אווירה של מחירים סבירים ביותר בשוק זה. 
שירותי הנהלת חשבונות
להלן כמה טיפים שונים לבחירת שירותי הנהלת חשבונות לעסק שלכם:
·         תוכנות – וודאו כי שירותי הנהלת חשבונות שמצעים לכם כוללים תוכנת חשבשבת או חישובית זהב וכדומה. אלה התוכנות הנפוצות והנחשבות לטובות ביותר.
·         אמינות  - על מנהלת החשבונות שלכם להיות אדם אמין ודיסקרטי. אין לבטוח באדם רכלן או המרבה לספר סיפורים. עליכם להרגיש בנוח עם מנהלת החשבונות שלכם ולחוש את האמינות שלה. שירותי הנהלת חשבונות חייבים להיות חשאיים ביותר ואין לדבר עליהם עם כל גורם אחר חוץ מאשר הנהלת העסק שעבורו עובדת מנהלת החשבונות שלכם.
·         דייקנותשירותי הנהלת חשבונות הם דבר מדוייק. על דוחות שיש להגיש עד לחמש עשרה בחודש יש להיות מוכנים בזמן ובמדוייק. אין לעבוד עם משרד שעובד ממש בדקה התשעים ושעלול לפספס לכם את הדוח או לצבור עבורכם קנסות, פיגורים וכיוצא באלה.
שירותי הנהלת חשבונות לעסקים שונים
רוב המשרדים שנותנים שירותי הנהלת חשבונות עובדים עם עסקים רבים ויש להבין כי משרד שנותן שירותי הנהלת חשבונות יכול לעשות טעויות. אך אין סיבה בעולם שמשרד כזה יעביר חומר מסווג שלכם לחברה אחרת בטעות. עבודה עם משרד של הנהלת חשבונות מצריך מכם היכרות עם מנהלת החשבונות הספציפית העובדת מולכם ולעמוד על כך שהיא זו שתלווה אתכם לאורך כל הדרך ושלא ישנו לכם את מנהלת החשבונות בכל שני וחמישי.


תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שיום רוב החברות שנותנות שירותי הנהלת חשבונות אינן באמת דואגים לעסקים שלהם וזה דבר שבסופו של דבר יכול לפגוע בעובדים וכמובן בבעל עסק שיצטרך להתמודד עם זה.
    אני כבעל עסק נתתי לחברה גדולה לנהל לי את החשבונות וקיבלתי מהם שירותי הנהלת חשבונות, ראיתי שהם לא נותנים לי את מלוא תשומת הלב. לדוגמא היה לי עובד שעבר בשתי מקומות ועשה תיאום מס, במקום שהמשרד יודיע לי חודש לפי שנגמר לו התיאום מס הודיעו לי ביום השכר בלבד. מה שגרם שהעובד נאלץ לשלם 48% מהשכר. דבר שגרם לבעיות עם חברת האשראי ודברים נוספים.
    לאחר המקרה החלטתי כי אני הולך למצוא מנהל חשבונות שסיים לימודי הנהלת חשבונות ויכול לקחת את ניהול החשבונות של החברה שלי באופן בלעדי. אחד שאני יכול לסמוך עליו שיתן לי את הדוחות וידאג דבר ראשון לחברה שלי גם אם זה יעלה טיפה יותר כסף.
    אני חושב שכדאי מאוד לחשוב טוב לפני שנותנים את הנהלת החשבונות שלכם לחברות שלוקחות הרבה מאוד חוזים.

    השבמחק