יום שבת, 6 ביולי 2013

טיפול בטחורים



אודות טחורים
איש לא יתווכח עם העובדה הפשוטה (והכואבת) כי טחורים היא בעיה נפוצה ולא נעימה כלל וכלל לכל הדעות, אשר עשויה להסב חוסר נעימות, אשר כוללת כאבים, חוסר נוחות וקושי לתפקד כרגיל בחיי היום יום, מה שמצריך טיפול בטחורים שיהיה יעיל ביותר ומהיר עד כמה שניתן. אנשים על פי רוב לא אוהבים לעסוק או לדבר על התחום הזה של טחורים. על אף זאת, במאמר זה, ננסה ללמוד מעט על התופעה ועל טיפול בטחורים. תופעה זו לרוב לא תסתדר מעצמה ויש לדאוג לטיפול מתאים.

אז מה הם בעצם טחורים?
אלו כלי דם ורידיים באזור פי הטבעת עשויים להתנפח ולגדול, להימתח עד כדי יציאה אל מחוץ לאזור פי הטבעת, עד כדי דימום ויצירת כאב. אלו הם טחורים. בקצרה, ניתן לומר שורידים נופחים וגדושי דם – שמהווים מטרד כואב וקשה – יהיו ביטוי פיסי לטחורים, מה שיצריך, כמובן, טיפול בטחורים.

אודות סימפטומים לטחורים ולמי פונים לטובת טיפול בטחורים
הסימפטומים הרגילים של טחורים הינם – גירוד, כאב, צריבה ואי נוחות בפי הטבעת ודימום אשר נראה לעין לאחר יציאה או לאחר ניגוב. רצוי לגשת לרופא כירורג קולורקטאלי או לרופא פרוקטולוג – אשר מתמחים בתחום. הגישה הלא קונבנציונלית, מציעה דרך אחרת של טיפול בטחורים – לגשת לנטורופתRcp  לטובת התאמה של טיפול, שתכלול, בין היתר, שינוי בתזונה והכנסת צמחי מרפא אליה, תוך שילוב של רפלקסולוגיה ו/או דיקור.

שכיחות התופעה
יצוין כי נשים אשר סובלות יותר מתופעת הטחורים, בין השאר, בשל נסיבות ההיריון והלידה. סטטיסטית, כל ישראלי שישי עשוי לסבול מטחורים, או שסבל מכך בעבר, וביצע טיפול בטחורים. מבחינת טווח הגילאים, הרי שאפשר לומר די בוודאות כי ילדים לא סובלים מטחורים. יש האומרים כי שכיחותם של טחורים עולה החל משנות ה-20, וזאת בעיקר אצל אלו הסובלים מבעיות עיכול ומנטייה לעצירות. הערכה מסוימת אומרת כי כמחצית מן האנשים מעל לגיל 50, סובלים מטחורים. נוכל לאחל לכם כאן רפואה שלמה וכל טוב בתקווה כי במהרה תפטרו מן התופעה המטרידה הזו ותשובו להרגיש כתמול שלשום.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה