יום שישי, 19 ביולי 2013

עו"ד פלילי



מה הוא ההליך הפלילי
החוק הפלילי הוא כידוע תחום מורכב ביותר, אשר ההשלכות של הוכחת אשמה בו יכולות להיות הרות גורל עבור הנאשמים. בכל הליך פלילי יש לשכור שירותים של עו"ד פלילי מקצועי ומנוסה ביותר בשלב מוקדם ביותר של ההליך כמובן.
עו"ד פלילי הוא עורך דין אשר מן הסתם מומחה בחוק הפלילי אשר בשונה מהחוק האזרחי שבו כל אדם יכול לתבוע כל אדם או גוף אחר, בהליך הפלילי המדינה היא שתובעת, היא שמאשימה והיא שמגישה את כתבי האישום. ההליך הפלילי מתחיל לרוב בחקירה משטרתית שבה יזומן החשוד לתחנת המשטרה למסור את גרסתו בנוגע לחשדות המיוחסים לו. כבר בשלב זה חשוב ביותר כי לחשוד יהיה עו"ד פלילי שילווה אותו בחקירה וייעץ לו. יש מקרים שבהם החשוד יובא להארכת מעצר וגם במקרה זה חשוב שיהיה לצידו עו"ד פלילי שמכיר את ההליך כדי לנסות ולשחרר אותו בהקדם האפשרי. ההבדל בין מעצרו של חשוד ואי מעצרו תלוי בחומרת העבירה המיוחסת לחשוד. במקרים שיש חשש לשיבוש מהלך החקירה או בהתקיים תנאים אחרים יורה השופט על הארכת מעצרו.



זכות החשוד להיוועץ עם עו"ד פלילי
חשוב לציין כי זכותו של כל חשוד להיוועץ עם עו"ד פלילי וזכותו לשמור על שתיקה עד להגעת עורך דינו. ייעוץ בשלבי החקירה ובשלבי ההליך הפלילי כולו עשויים למנוע הגשת כתב אישום ולמנוע עוגמת נפש גדולה מהחשוד ומבני משפחתו.
לאחר החקירה
לאחר החקירה מועבר חומר החקירה לפרקליטות עם המלצה האם להגיש כתב אישום או לסגור את התיק על בסיס אחת העילות הקיימות בחוק כמו חוסר ראיות, חוסר אשמה או חוסר עניין לציבור. ההחלטה הסופית בעניין זה נתונה לרשויות התביעה. לפני ההחלטה על הגשת תביעה על התביעה לשלוח מכתב יידוע לחשוד כי חומר הראיות בידיהם והוא רשאי לכתוב מכתב ובו הוא מעלה את טענותיו ואת הסיבות למה לדעתו יש לסגור את התיק הפלילי נגדו ולא להגיש כתב אישום. לאחר זכות השימוע ואם הוחלט על הגשת כתב אישום מתחיל ההליך הפלילי להתגלגל לבית המשפט.


.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה