יום שני, 29 ביולי 2013

נהיגה בשכרות



אודות מקרים של נהיגה בשכרות
באם נפל עליכם חשד נהיגה בשכרות, אל תיקחו את הסיכון כאן. פנו מיידית למשרדו של עורך דין מקצועי ומנוסה בענייני תעבורה, אשר יאפשר למזער את העונש, אשר אתם עלולים לקבל. נהיגה בשכרות  הינה אחד הגורמים העיקריים לתאונת דרכים. מסיבה זו, הוגברה האכיפה בנושא זה באופן משמעותי, והעונשים לנתפסים בעבירת נהיגה בשכרות – הוחמרו ללא כל צל של ספק.



מלחמתה של משטרת ישראל בתופעה זו
משטרת ישראל משקיעה משאבים רבים וציוד משטרתי לטובת מלחמה בתופעה זו של נהיגה בשכרות בשנים האחרונות. לעורכי דין לתעבורה ישנה עבודה מרובה בימים אלו בטיפולים בתיקים של נהגים, אשר הואשמו בעבירת נהיגה בשכרות, תיקים בהם יש לטפל בהתאם לחוק. ההרשעה בתיקים מסוג זה, תהיה כמעט ודאית, ללא כל צל של ספק במידה שהנאשם לא מיוצג מטעם עורך דין מיומן ומקצועי, אשר ידע להתמודד עם המערכת המשפטית הנוקשה.

הסיכונים הרבים הטמונים במקרי נהיגה בשכרות
שכרות מביאה לתופעות לוואי מסוכנות וחמורות. נהיגה בשכרות היא פעולה מסוכנת כל כך, מפני שתפיסת המרחב של הנהג הינה מוטעית על פי רוב, מהירות התגובה הופכת איטית יותר, וישנה אף נטייה לנמנום על ההגה. משטרת ישראל מחזיקה במכשור מתקדם לבדיקת שכרות, כאשר רובם של המכשירים הינו קביל בבתי הדין (מכשיר "הנשיפון" אינו קביל, בעוד שמכשיר ה"ינשוף" קביל בבתי המשפט לתעבורה לצורך הענין).

עונשים אפשריים על פי החוק במדינת ישראל
כדאי לדעת כי דינו של נהג המסרב לבצע בדיקת אלכוהול בשטח, לדרישתו של שוטר, כדין נהג שנתפס במעשה נהיגה בשכרות. סמכות המשטרה במקרה מעין זה תהיה לשלול את רישיונו אוטומטית בפסילה מנהלתית למשך כ - 30 יום, עד ליום המשפט הצפוי של הנהג, בבית הדין לתעבורה. בנוסף לכך, מסתכן הנהג במאסר, בקנסות ובהשבתת הרכב בו נהג. יתר על כן, רשאי בית הדין לשלול את רישיונו של הנהג למשך תקופה ארוכה של שנתיים. אין כל צל של ספק, כי מדובר על עונשים כבדים מאד, על מנת למגר את הפגע הזה מן השורש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה