יום שלישי, 23 ביולי 2013

לימוד בישיבה



על לימודי ישיבה

אין זה סוד כי לימודי ישיבה קורצים ללא מעט צעירים דתיים בכל רחבי הארץ מאז ומעולם. השאלה הנשאלת היא מה ניתן למצוא בזמן לימוד בישיבה? והתשובה היא כי נראה שלא מעט: פיתוח כושר מחשבתי, הנאה רוחנית, חברה ידידותית ואיכותית, אשר מן הסתם מטבע הדברים מעריכה תלמידים טובים וחרוצים ללא כל צל של ספק. נראה כי כל הורה או עלם צעיר היו מעוניינים בעסקה שכזאת לכל הדעות. יש אומרים כי ההבדל בין לימוד בישיבה לבין השתתפות בשיעור תורה, משול לאכילת ארוחה במסעדה, לבין בישול הארוחה באופן עצמאי ביותר.



כלים לחיים

הישיבה היא יותר ממוסד לימודי בלבד. תלמיד בישיבה מקבל כלים לחיים,שישמשו אותו על מנת שיוכל להמשיך וללמוד בעצמו. רכישת כלים ללימודי תורה, הינה אחת המטרות החשובות של לימוד בישיבה. עם זאת, אין מדובר ביתרון היחיד שמקנה לתלמידים. בישיבה, ישנה הערכה אמיתית ונקייה מרבב לאישיות, לשכל ולכישרון של כל תלמיד היושב בין כתליה. בישיבה ירצו את התלמיד בשל מי שהוא.

תעודת בגרות

כבר נכתב בעבר שתעודת הבגרות בישראל הפכה לחשובה פחות משהייתה, ושכיום, המבחנים הפסיכומטריים הם אלו הקובעים סיכויי קבלה לתכניות לימוד שונות, במכללות ובאוניברסיטאות בארץ. נראה גם ששיטת הבגרויות היא עוד מכשיר לסוציאליזציה (חברות) של הלומד, במיקום לשמש כלי להקניית ידע והשכלה, בקיצור – נראה שהלימודים למבחני הגרות בבית הספר התיכון נועדו יותר למטרות חברתיות מאשר לימודיות.

מידות טובות

הלימוד בישיבה מלווה בחברה איכותית ואנשים טובים ובעלי רצון טוב. אחד ממרכיביו המרכזיים של החינוך בישיבה הוא פיתוח מידות טובות. עניין זה בא לידי ביטוי במערכות היחסים שבין אדם לחברו. הורים השולחים את ילדם ללמוד בישיבה, יכולים לדעת כי יקבלו ילד ערכי, הסופג חינוך למידות טובות, כיבוד אב ואם ודרך ארץ. מלבד זאת, ידוע הדבר כי לימוד בישיבה מביא לפיתוח כישרונו של התלמיד בכל תחום ותחום. משמעות העניין הוא, שגם במידה שהילד יסיים את לימודיו וירצה לצאת לשוק העבודה, הרי שהוא יהיה מוכן לכך – בעל כישרון, בנוסף לאישיות הערכית שפיתח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה