יום שישי, 6 במרץ 2015

לימודי צילום



קצת על עולם הצילום וההיסטוריה של הצילום
מה לא נאמר על עולם הצילום שאנחנו יכולים להוסיף? אולי ניתן לכם מעט מידע היסטורי – כי לא הרבה אנשים מבינים את המקור ההיסטורי של פעולת הצילום. צילום – הטבעת דפוס אור על רכיב רגיש לאור (סרט צילום או חיישן) – התבצע לראשונה לפני כמעט 200 שנים – בשנת 1826. המבצע של פעולת הצילום הראשונה היה הממציא הצרפתי ניספור נייפס – והוא עשה זאת על ידי חשיפה של 8 שעות לאור השמש של לוח מתכת משוח בזפת רגישה לאור שהוצמדה למסך מכשיר קמרה אובסקורה. היום עולם הצילום השתנה ללא היכר – כשהצילום הוא פעולה מהירה ובידורית שרבים מבצעים גם בלי להבין את המשמעויות האומנותיות הכרוכות בכך. וזוהי מהות הצילום – אומנות. הצילום הוא אומנות של תיעוד העולם שמסביב לצלם והפיכתו הלכה למעשה ליצירת אומנות דוממת – ובשביל להגיע לרמת מקצועיות ואומנות גבוהה צריך להתאמן וללמוד.




לימודי צילום – להפוך פוטנציאל לאומנות
לימודי צילום הם כל מסגרת פדגוגית שתחתיה לומדים טכניקות ויסודות שונים בעולם הצילום. חשוב לציין כי צילום הוא עולם רחב במיוחד הכולל תחתיו צילום אומנותי, צילום עיתונאי וסוגים נוספים של צילום – ולכן ישנן מסגרות רבות של לימודי צילום בהתאם. המאחד בין כל המסגרות הללו הוא המטרה – להפוך את התחביב או הכישרון הבוסרי שלכם ליכולת אומנותית של ממש בתחום הצילום.

המסגרות השונות של לימודי צילום – כל אחד יכול למצוא את המקום שלו
לימודי צילום הם, כאמור, מגוונים – ניתן למצוא לימודי צילום במסגרת של תואר אקדמי בצילום במכללה או אוניברסיטה, ומאידך לימודי תעודה העוסקים בסוג מסוים של צילום. את הלימודים הרצויים כדאי לבחור לא על פי יוקרה אלא על פי תשוקה – באיזה נישה של עולם הצילום אתם רואים את עצמכם משתלבים? המידע – ברשת. לכם נשאר רק להירשם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה