יום שישי, 18 בספטמבר 2015

עסקים משפחתיים



היתרונות והחסרונות שבפתיחת עסקים משפחתיים

לעסקים משפחתיים יתרונות וחסרונות רבים. אולם, אם מקפידים על תכנון נכון של העסק לפרטיו עוד בשלבים הראשונים להקמתו, ניתן להתגבר על החסרונות, אולם, חשוב להיות מודעים ליתרונות וחסרונות אלו על מנת לקבל החלטה שקולה לגבי פתיחת עסק שכזה.


יתרונות בפתיחת עסקים משפחתיים

עסקים משפחתיים הינם הרבה יותר מחיבורים עסקיים בין שותפים ומעצם הגדרתם מייצרים מחוייבות עסקית עמוקה בין השותפים, המתווספת למחוייבות המשפחתית הקיימת ממילא עוד בטרם נפתח העסק. בנוסף, כיוון שבני משפחה נוטים לרוב לחשוב באופן דומה, נוצרת סביבת עבודה דינאמית המתפקדת היטב יחד, ופועלת למען מטרה משותפת.


יתרון נוסף הגלום בהקמת עסק משפחתי נעוץ בעובדה כי רמת הפיקוח בעסקים מסוג זה יכולה להיות רופפת יותר מאשר בעסק בו מעסיקים עובדים שכירים, משום שרמת המחוייבות המשפחתית יוצרת מחוייבת עסקית גם כן.


חסרונות בפתיחת עסקים משפחתיים

אחד החסרונות נעוץ בעובדה כי קיים קושי להפריד בין האישי לעסקי בעסקים בהם שותפים בני משפחה. קושי זה יכול להוביל למחלוקות בין בני המשפחה ולכן, חשוב להקפיד ולהפריד עד כמה שניתן בין הבית לבין העסק ולשמור על תקשורת פתוחה, על מנת לפתור משברים אישיים או משפחתיים בצורה חכמה ושקולה שלא תהווה הפרעה להמשך התנהלותו התקינה של העסק.

חסרון נוסף אשר שכיח בעסקים משפחתיים רבים הינו שיבוץ בני משפחה בעסק רק בשל היותם בני משפחה. חשוב להקפיד לשבץ בני משפחה על סמך כישוריהם והשכלתם, ולא על סמך קרבתם המשפחתית לבעלי העסק.


לסיכום

יש לזכור שכאשר עסקים משפחתיים מצליחים, הדבר משפיע לטובה על כל המשפחה, היחסים מתהדקים והמשפחה מתגבשת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה