יום שלישי, 26 בספטמבר 2017

פעילויות נפוצות במסגרת יום המעשים הטובים



יום המעשים הטובים נערך בכל רחבי העולם במטרה להגביר את המודעות לעזרה לזולת ולסייע לחברה ולציבור. את היום הזה ניתן לציין בגופים מוסדיים כמו בתי ספר ומוסדות חינוך וגם בארגונים וגופים פרטיים. הדגש הוא על השתתפות פעילה ועל הרחבת מעגלי העשייה כדי לעודד אנשים להתנדב. כמו כן, ביום המעשים הטובים אפשר גם לבחור לעשות משהו למען הקהילה והסביבה ולסכם פעילות מתמשכת שמתקיימת לכל אורך השנה.

יש הרבה פעילויות נפוצות שנערכות במסגרת יום המעשים הטובים. ראשית, המון פעילויות מוקדשות לשיקום וטיפוח מבנים המשמשים עמותות ולשתילת גינות קהילתיות. כאן המטרה היא לא רק לשפר את מראה הסביבה ולהפוך אותה למטופחת ומזמינה יותר, אלא גם לסייע לאותן גינות קהילתיות או מבנים להמשיך לספק את שירותיהם לציבור גם בהמשך השנה.




שנית, יש פעילויות שמתבצעות ישירות מול הציבור והן כוללות בין היתר הפעלות במועדוניות ילדים, ביקור בבתי קשישים וקיום אירועי חוצות. כאן ההשתתפות העיקרית היא של העיריות המקומיות והגופים המוניציפאליים שמעוניינים לעודד את הציבור להתנדב.

איך בוחרים פעילות מתאימה?
היתרון של יום המעשים הטובים הוא שכל אחד יכול למצוא במהלכו פעילות שמתאימה לו. אין פעילות אחת ויחידה שמתאימה לכולם, כי ביום המעשים הטובים הדגש הוא על העשייה ולא על התוצאות. אפשר לבחור את הפעילות לפי תחומי עניין אישיים, לפי ניסיון עבר עם פעילויות מסוימות ואפילו על סמך מרחק גיאוגרפי. הדבר החשוב הוא להתנדב ליום המעשים הטובים מכל הלב ולשמור על מוטיבציה והנעה לפעולה.

לסיכום, הפעילויות הנפוצות של יום המעשים הטובים מספרות על המאפיינים שלו טוב יותר מכל דבר אחר. את הפעילויות ניתן לזהות במרחב הפרטי והציבורי ובכל רחבי העולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה