יום שבת, 3 בפברואר 2018

מטרות של קורס תסריטאות



קורס תסריטאות מייצג מסלול לימודים עם מספר מטרות ברורות ומובהקות. המטרה העיקרית של הקורס היא לתת לסטודנטים יסודות בכתיבה תסריטאית, על מנת לאפשר להם בעתיד להפוך את הכישרון שלהם למקצוע. בהיבט הזה, הקורס מיועד להפוך ידע תיאורטי ליכולת מעשית ולכן הוא מומלץ גם עבור מי שאין לו ניסיון משמעותי בכתיבה. את היסודות בכתיבת תסריט מקבלים בקורס על בסיס מושגים כמו מבנה, קונפליקט, דיאלוג וכמובן בניית דמויות.



מטרה שנייה ולא פחות חשובה של קורס תסריטאות היא לשים דגש על פיתוח מחשבה תסריטאית. מחשבה כזו לא חייבת להיות בהכרח ספרותית, אלא אמורה להיות מושפעת מהקולנוע ומתכניות הטלוויזיה. מהבחינה הזו, מטרת הקורס היא ללמד את הסטודנטים כיצד לחשוב מחדש על הנושא של תסריטאות ומה לעשות כדי לכתוב תסריטים מוצלחים.

איך מלמדים את התכנים בקורס?
עוד מטרה של קורס תסריטאות היא לבצע ניתוח מודרך של סרטים וקליפים. ניתוח הסרטים והקליפים אמור מצד אחד להעניק לסטודנטים תחושה של ביטחון והקשר, ומצד שני לאפשר להם להביא לידי ביטוי את תפיסת העולם והפרספקטיבה שלהם. יתרה על כך, לימוד התכנים בצורה משמעותית יותר דרך ניתוח מודרך של סרטים וקליפים מוכיח את עצמו.

במהלך קורס תסריטאות מקבלים הסטודנטים הזדמנות ללמוד על מאחורי הקלעים של ענף התקשורת. הם נפגשים בפעם הראשונה עם מושגים מתחום התסריטאות, עם שלבים שונים בכתיבת תסריט ועם קשיים שעלולים להתעורר בפניהם בעתיד. בנוסף, חלק גדול מהקורס מוקדש לפיתוח היצירתיות ולהתמודד עם קשיים מן הסוג הזה.

מיצוי מלא של קורס תסריטאות מחייב הכנת תרגילי בית, השתתפות בסדנאות וכתיבת תסריט קצר של עד 10 עמודים. אלו תנאי הסף לעמידה בקורס ולהפקת תועלת אמיתית ממנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה