יום ראשון, 1 ביוני 2014

עו"ד פלילי מסייע במסדר הזיהוי



אחד השלבים בחקירה הפלילית, שכולנו מכירים מסדרות הטלוויזיה והסרטים, הוא השלב של מסדר הזיהוי. יש לציין שלא תמיד יש צורך במסדר הזיהוי, ומקיימים אות ורק כאשר לא ברור האם החשוד אכן ביצע את המעשים - ולכן עורכים מסדר זיהוי לקורבן התקיפה או לעדים שהיו במקום, כאשר החשוד נעמד עם אנשים נוספים, ועל האחרים לזהות אותו. כיצד עו"ד פלילי נכנס לתמונה? בכך שהוא שומר על האינטרס של החשוד לכל אורך המסדר.

כך עורך הדין מסייע
האם ידעתם למשל, כי לחשוד מותר לקבוע מי יהיו חלק מהמשתתפים במסדר הזיהוי? האם ידעתם שהוא רשאי לבחור אנשים שיהיו דומים לו, ואף להחליט מה הם ילבשו? רוב החשודים לא מודעים לכך - ורק שכירת עו"ד פלילי שיתעקש על כך מול התובע המשטרתי - היא זו שתוכל לסייע לכם לקבל את הזכויות הללו.
כמו כן, קיים אפקט פסיכולוגי ידעו במסדר הזיהוי, שבו המשטרה מנסה להעמיד בכוונה את החשוד במיקום בולט יחסית אל מול האנשים האחרים במסדר. כמובן שכל עו"ד פלילי מנוסה, ידאג לכך שהחשוד לא יהיה בהכרח בולט יותר מהאחרים, שכן יש כאן חשד כבד להטיה של המשטרה ולהליך שאיננו הוגן. יש לציין שבכל מקרה, עו"ד פלילי חייב להיות נוכח בעת המסדר עצמו, בכדי לספק את ההגנה הנדרשת עבור הלקוח שלו, ולשים לב שהכל נערך כשורה.

  
האם חייבים להשתתף במסדר הזיהוי?
כפי שכל עו"ד פלילי יסביר לכם, אין חובה על חשוד להשתתף במסדר זיהוי והוא רשאי לסרב. עם זאת, בעוד שבמקרה של זכויות אחרות - כמו זכות השתיקה, אין בכך בכדי להעיד על הפללה, הרי שבבית המשפט, נלקחת בחשבון העובדה שהחשוד סירב למסדר זיהוי, והדבר עלול להיות לחובתו. עם זאת, עו"ד פלילי יוכל להראות שהסיבה לסירוב הייתה עניינית מאד - ובכך הדבר לא יהיה לרעת החשוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה