יום שבת, 7 ביוני 2014

מומחה לשיקום הפה



אודות ההבדל בין מומחה לשיקום הפה ורופא שיניים כללי
רפואת השיניים מחולקת לכמה וכמה תחומי התמחות שונים ובינהם מומחה לשיקום הפה. רופא שיניים כללי אינו מומחה לשיקום הפה, אלא אם עבר התמחות של ארבע וחצי שנים לאחר תום ששת שנות הלימודים באוניברסיטה.
מומחה לשיקום הפה מתמחה בהלבנת שיניים סתימות, כתרים, השלמות חוסר שיניים, השתלות שיניים, התקנת שיניים תותבות, טיפולים בהפרעות תפקודיות בלסת וכדומה. מומחה לשיקום הפה יכול לאבחן, לתכנן ולבצע טיפולים אלה ברמה גבוהה במיוחד תוך שימת לב מירבית גם לצד האסתטי של הפה.
מומחה לשיקום הפה הוא האדם לקבל ממנו חוות דעת מקצועית לפני כל טיפול דנטלי. ובמקרים רבים ניתן להוזיל את עלות הטיפול כתוצאה מאבחון מדוייק שיתמקד בצורך הספציפי בלבד. מומחה לשיקום הפה חייב להיות מעודכן גם בטיפולי כירורגיה שונים, מחלות חניכיים, יישור שיניים וכדומה.
מומחה לשיקום הפה כבמאי של טיפול דנטלי
בטיפולים דנטלים יש לפנות למומחה לשיקום הפה על מנת לקבל חוות דעת בנוגע לטיפולים הנחוצים. מומחה לשיקום הפה מתבסס על הידע הרב שצבר, על קריאת מחקרים עדכניים מכל רחבי העולם וכדומה. מומחה לשיקום הפה מציע תוכנית טיפולית כוללת המתייחסת לכל הממצאים שגילה בזמן הבדיקה והאבחון. בהמשך ידע המומחה להפנות אתכם לרופאים המתמחים בטיפולים הנדרשים או לבצע את אלה שהוא מומחה בהם בעצמו.
סיכונים וסיכויים
מומחה לשיקום הפה הוא האדם שעושה את האבחון בטיפולים דנטלים והוא מחוייב, כמו כל רופא אחר לחוק זכויות החולה. עליו לדווח למטופל אודות הסיכונים והסיכויים של הטיפול המוצע לו ולעדכן אותו באשר לסיבוכים אפשריים, תופעות לוואי אפשריות וכדומה. מומחה לשיקום הפה הוא שמגיש את הצעת המחיר שכוללת את הטיפולים הנחוצים ויצביע על מקומות שבהם עלולים לצוץ חריגים עקב משתנים שונים בזמן הטיפול.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה