יום חמישי, 26 ביוני 2014

טרקטורים


היכולות העיקריות של טרקטורים חקלאיים

בענף החקלאות נהוג לנצל את היכולות של טרקטורים לצרכים רבים. יש טרקטורים המתאימים עבור מטעים, גידולי שדה קטן או גידולי שדה גדול וההבדלים ביניהם יכולים לבוא לידי ביטוי לא רק במפרט הטכני. השימוש העיקרי בהם הוא להפעלת כלים חקלאיים אחרים כגון מחרשה, דיסקוס או מדשנת וגם לצורך משיכת עגלות, אפרונים או נגררים. למרות דמיון בין כלי רכב כבדים אלו לבין מחפרון, דחפרון או יעה אופני, היכולות העיקריות מצביעות על כך שמדובר על כלי ייחודי. 



טרקטורים חקלאיים מאפשרים למפעיל יכולת בלימה נפרדת לכל אחד מהגלגלים האחוריים. יכולת זו מקטינה את קוטר הסיבוב והופכת את כלי הרכב הכבד לזמין, נגיש וגמיש. לחילופין, המפעיל יכול כמעט בכל רגע נתון לבצע נעילת דיפרנציאל של ההנעה וכך לחייב את כל הגלגלים לנוע יחד. מצב זה אידיאלי לצורך התמודדות עם שקיעה בחול, בבוץ או בשטחים חקלאיים רטובים.


תפקידה של יחידת ההינע החיצונית וקיבוע מהירות סיבובי המנוע

יש עוד כמה יכולות שכדאי להכיר בתוך טרקטורים חקלאיים. יחידת ההינע החיצונית של כלי רכב אלו מעבירה כוח מהמנוע אל ציוד חיצוני נגרר. ברוב המקרים השימוש במעבר כוח מן הסוג הזה מיועד לגרירה של קומביין או מרסס. אפשר להשתמש בכלי רכב כבדים בשטחים חקלאיים קטנים או גדולים ולרסס שטחים עצומים בתוך זמן קצר.

יכולת נוסף ולא פחות אטרקטיבית של טרקטורים בענף החקלאות היא האפשרות להניף ציוד חיצוני, כגון מחרשה ומשדדה. ההנפה היא באמצעות זרועות אחוריות הידראוליות השומרות על ביצועים מרשימים גם בתנאים קשים. לבסוף, יש להזכיר את הנושא של קיבוע מהירות סיבובי המנוע. יכולת זו מאפשרת עיבוד ומהירות אחידים תוך שילוב הילוך המתאים לכל עבודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה