יום שלישי, 8 בנובמבר 2016

מדריך זכויות בנושא של תאונות אישיות תלמידים



הורים לתלמידים בכל הגילאים צריכים להכיר היטב את הנושא של ביטוח תאונות אישיות. לפי חוק חינוך חובה, כל תלמיד שזכאי לחינוך חינם צריך להיות מבוטח בפוליסה מן הסוג הזה. ההורים משלמים על הפוליסה במסגרת תשלומי הורים שנתיים והסכום נקבע על ידי ועדה מיוחדת של משרד החינוך. בנוסף, הביטוח עצמו נמצא תחת תחום האחריות של הרשות המקומית וחל איסור על גביית כפל תשלומים. המשמעות היא שהורים שמשלמים דמי ביטוח לרשות המקומית לא צריכים לשלם גם לבית הספר, ולהיפך.

החוק קובע שביטוח תאונות אישיות תלמידים יחול עליהם במשך 365 ימים בשנה, 24 שעות ביממה ובכל מקום שבו התלמיד נמצא. הוא תקף גם בפעילויות שמתקיימות בין כתלי בית הספר וגם בפעילויות שמתרחשות מחוצה לו. יחד עם זאת, ביטוח תאונות אישיות תלמידים לא מכסה פגיעה בתאונת דרכים, פגיעה כתוצאה מפיגועים ופעולות איבה ופגיעה מתאונת עבודה. אלו מקרים שבהם התלמיד זכאי לפיצוי מטעם המוסד לביטוח לאומי ולא מטעם חברות הביטוח הפרטיות שאחראיות על פוליסת תאונות אישיות תלמידים. 



מי זכאי לביטוח ואיך מממשים את הזכות?
ניתן לתבוע בגין תאונות אישיות תלמידים עד גיל 21, אפילו אם התאונה אירעה הרבה קודם לכן. הזכאות לביטוח רלוונטית עבור ילדים בגילאי 3-5 שלומדים בגן חובה, לנערים מכיתה א' ועד י"ב שלומדים במוסדות החינוך השונים הפזורים ברחבי הארץ ולתלמידים שהגיעו לגיל 18 אך סיימו את תכנית הלימודים כבר בכיתה י"א.
חוץ מזה, שר החינוך רשאי לזכות תלמיד מסוים בביטוח בריאות כל תלמיד שטרם השלים את לימודיו ועד שישלים אותם. תהליך מימוש הזכות מתבצע מול חברת הביטוח ולאחר מילוי הטפסים הרלוונטיים שנשלחים על ידי החברה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה