יום שישי, 11 בנובמבר 2016

מהי אי התאמה אישיותית



רישיונכם נפסל עקב 'אי התאמה אישיותית'?
ראשית, חשוב להבין כי המונח 'אי התאמה אישיותית' אינו מתייחס בהכרח לבעיה נפשית או מנטלית וכי זהו מונח בעייתי ושנוי במחלוקת. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים משתמש בביטוי זה על מנת לנמק פסילת רישיון עבור מגוון רחב מאוד של סיבות, אשר עשויות להיות שונות זו מזו בתכלית. לצורך העניין, למעלה מ-70% מפסילות הרישיון בשנה הן עקב 'אי התאמה אישיותית'. מאחר ואין אחוז כה גבוה של חולי נפש או אנשים בעלי מוגבלות מנטלית ניתן להבין כי זהו מונח כוללני אשר מתייחס להרבה מאוד מצבים שונים.

באילו מצבים נקבעת אי התאמה אישיותית?
למרות שהמונח אי התאמה אישיותית גורר איתו קונוטציות ברורות וקשות של הפרעות נפשיות או בעיות קשות מאוד, ברוב המקרים הוא מתייחס לבעיות קלות בהרבה אשר אינן בהכרח קשורות למצבו הנפשי של הנהג. ברוב המקרים אי התאמה אישיותית נקבעת בעקבות עבר עשיר בתאונות דרכים ועבירות תנועה, נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, רישום פלילי, שימוש בסמים, בעיות רפואיות כמו סכרת או חשש לאפילפסיה, או אפילו עקב קושי במצבי לחץ במבחנים במכון הרפואי. כפי שניתן להבין, סיבות אלו הן סיבות שונות ביותר זו מזו אבל למרות זאת הן כולן נכללות תחת אותה ההגדרה – אי התאמה אישיותית. בנוסף, בחלק מהמצבים המפורטים מעלה השימוש בהגדרה הזו הינו מוזר ותמוה ביותר.

כיצד ניתן לקבל את הרישיון בחזרה?
לאחר פסילת רישיון עקב אי התאמה אישיותית ניתן להגיש ערר לוועדת הערעורים של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. הוועדה בוחנת את הערעור ומחליטה האם לקבל או לדחות את הערעור. בכדי להבטיח סיכויים טובים יותר להצלחה, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה במכון הרפואי. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה