יום שבת, 5 בדצמבר 2015

תמ"א 38 2



כמעט כל מי שמתגורר בבניין ישן אשר אינו מוגן בפני רעידות אדמה כבר שמע על פרויקטים של תמ"א 38. יותר מכך, רבים מקבלים אליהם פניות מחברות שונות לבצע את הפרויקטים בבניין שלהם מתוך שיקולים שונים של החברה. בהסתכלות על מידע על תמ"א 38 אפשר לראות כי לאורך השנים נעשו תיקונים שונים שבאו להקל על הדיירים ועל החברות וזאת כדי לספק שינויים במבנה באופן קל ונוח יותר. כיוון שכך, ישנם רבים שמעלים שאלות הנוגעות בתחום תמ"א 38 2.

מה אומר התיקון באופן כללי
באופן כללי תמ"א 38 2 הוא תיקון לתמ"א 38. התיקון מאפשר לבצע הרס של הבניין הישן ולבצע במקומו בניין חדש. כאן התיקון מתייחס לא רק לבניינים שישנה הסכמה כי הם מיועדים לפינוי בינוי אלא לבניינים שמיועדים לביצוע תמ"א 38 ומאפשר להרוס אותם כדי לבנות מחדש בניין מתאים יותר שעומד בתקנות המחמירות של עמידה בפני רעידות אדמה.


למה מחויבת החברה כשהיא מבצעת את הפרויקט
כאשר חברה רוצה לבצע פרויקט תמ"א 38 2 היא מחויבת לבצע תכנון חדש אשר עומד בתקנות המחמירות ביותר. כלומר, הבניין יהיה מוגן במקרה של רעידת אדמה אך לא רק. על החברה לדאוג לכך שיהיו די מקומות חניה לכל התושבים, לדאוג ללובי משותף מודרני וכן לדאוג לכך שבכל דירה יהיה ממ"ד. כלומר, המפרט של הבניין החדש יהיה גבוה בצורה משמעותית מהבניין הישן.

כמה עולה לבצע את הפרויקט
השאלה כמה עולה לבצע תמ"א 38 2 היא שאלה שצריך להעלות היזם שרוצה להוציא לפועל את הפרויקט. מבחינת הדיירים ההבדל יהיה במספר הקומות של הבניין כיוון שזהו הרווח של הקבלן ולא תשלום של בעלי הבתים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה