יום שלישי, 29 בדצמבר 2015

סירוב לבדיקת שכרות



כל מי שנתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול יכול למצוא את עצמו מול עונש חמור מאד. עם זאת, לא כל מי שנתפס אכן ביצע עבירת תנועה וגם מי שביצע עבירה יכול להיעזר בעורך דין במטרה להפחית את העונש שלו בצורה משמעותית. ישנם מצבים רבים בהם נהגים חושבים כי סירוב לבדיקת שכרות היא הצעד הטוב ביותר שהם יכולים לעשות, אך כדאי להבין מעט מהן השלכות הסירוב של כל בדיקה לפני שבוחרים באופן אוטומטי לסרב לה.

סירוב עבור בדיקת מאפיינים
בדיקת מאפיינים היא בדיקה שהייתה פופולרית יחסית בעבר והיום משתמשים בה פחות. בבדיקה אין כלים מקצועיים אלא חוות דעת של השוטר. השוטר יכול לבקש מהנהג ללכת בקו ישר, לגעת באף ועוד ולפי הצלחת הפעולות השונות הוא מעריך אם הנהג שיכור או לא. הקביעה של השוטר בעלת תוקף והאם הוא יחליט שהנהג שיכור תהיה לכך השלכה על חייו של הנהג. כיוון שכך הנהג יכול לעשות סירוב לבדיקת שכרות בלי להסתכן בדבר הודאה. השוטר מצדו יכול לבקש לעשות בדיקה אחרת לנהג.


סירוב עבור בדיקת ינשוף
לא כל אחד יודע אבל סירוב לבדיקת שכרות שמתבצעת במכשיר ינשוף זהה להודאה בדבר עבירה. נהגים רבים חושבים שאם הם יסרבו לבצע את הבדיקה הם יהיו זכאים מעונש, אך לא כך הדבר. עם זאת, על השוטר להסביר לנהג את משמעות הבדיקה ולהחליף את פיית הינשוף ואם הוא לא עשה זאת אפשר יהיה לפסול את הבדיקה בדיעבד.

פניה אל עו"ד
לאחר סירוב לבדיקת שכרות או ביצוע בדיקה וקבלת דו"ח מומלץ מאד לפנות אל עו"ד המומחה בתחום תעבורה כדי להצליח להפחית או להעלים את העונש של הנהג.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה