יום שישי, 27 בספטמבר 2013

מרכבים למשאיות



פרמטרים לבחירת מרכבים למשאיות
מי שמעוניין לרכוש מרכבים למשאיות צריך להכיר את הפרמטרים הבולטים המופיעים בכל מפרט טכני. יש מגוון גדול של מרכבים ולכל אחד מהם תכונות אחרות. הרכישה של מרכב תשפיע על יעילות העבודה, יכולת השינוע והתנועה של המשאית ובעיקר התפוקה שניתן להשיג ממנה. זו הסיבה שכדאי מאוד להשקיע בבדיקת המפרט הטכני ולהקדיש מחשבה טרם רכישה של מרכב ספציפי.

רצפה ומעטפת
מפרט טכני של מרכבים למשאיות כולל בראש ובראשונה פרטים על רצפת המרכב. יש לבדוק ממה עשויה הרצפה, מהו פרופיל ההרכבה ומה המשקל של חומרי הגלם. לאחר מכן ניתן לעבור אל מעטפת המרכב. כידוע לכל מי שנוהג על משאית, מעטפת של מרכבים היא אחד החלקים החשובים ביותר. מעטפת יכולה להיות עשויה אלומיניום או חומרים אחרים. קיימות מעטפות המיוצרות בנפרד ומותאמות לכל מרכב באופן ייחודי, לעומת מעטפות סטנדרטיות בגודל יחסית אחיד ומעטפות לפי שרטוט של המזמין.



גג ודפנות
רצפת המרכב ומעטפת המרכב הם לא הפרמטרים היחידים המופיעים במפרט של מרכבים למשאיות. חשוב מאוד לבדוק ממה עשוי הגג ומה הן התכונות שלו. גג צריך למנוע חדירה של קרני שמש, לשמור על בידוד תרמי, להציע תאורה מובנת חיצונית ולספוג מים ולחות. לבסוף, השלב האחרון בבחירת מרכבים כולל התייחסות אל הדפנות. גם לדפנות יש תפקיד חשוב בהגנה על הציוד הנמצא בתוך המשאית. הדפנות חשופות לפגעי מזג האוויר, אך המטרה הפונקציונאלית העיקרית שלהם היא לאפשר פתיחה וסגירה נוחים.

נצלו את הנתונים
לסיכום, אין צורך בידע טכני מורכב על מנת להתרשם ממפרט טכני של מרכבים למשאיות. הדרך לעשות זאת היא לקרוא היטב את הנתונים הרשמיים של היצרן, להשוות בין מפרטים ובמידת הצורך לערב אנשי מקצוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה