יום שני, 9 בספטמבר 2013

טיפול של שיקום הפה



תחום שיקום הפה

עולם שיקום הפה טומן בחובו את כלל תחום שחזור השיניים, החל מטיפולים בסיסיים כמו סתימות, כתרים וכו', ועד טיפולים מורכבים יותר, כהשלמות שיניים ובעיות סגר מורכבות. כל הנדרש בתחום השיניים על מנת לשפר את תפקודו של הפה ואת האסתטיקה הדנטאלית, קרוי בשם הכולל – שיקום הפה. הכשרת מומחה שיקום הפה כוללת שנים ארוכות של לימודים, הכוללים התמחות בת 4 שנים בתחום - זה בנוסף ללימודי רפואת השיניים. מומחה שיקום הפה בונה את תכנית הטיפולים השלמה, בה משולבים מומחים נוספים, בהתאם לצורך של הפציינט.

אודות חשיבות הטיפול

בעוד אנו מדמיינים במוחנו אדם מוזנח, אנו מתארים מייד אדם ללא שיניים, עם מחלות חניכיים, כך שאינו מרשה לעצמו לחייך, או אולי אף אישה המניחה יד כאשר פיה נפער לכדי צחוק, מסתירה את פיה ואת מה שיש בתוכו. מלבד העניין האסתטי, קיימת גם בעיה תפקודית. שיניים מתנדנדות או חסרות בשל עששת, למשל, לא מאפשרות אכילת מוצקים רגילה, דיבור נורמאלי וכיו"ב. כן, השימוש הקבוע במשככי כאבים לא מהווה פתרון נכון לטווח הארוך. הזנחת הטיפול במצב רק מחמירה אתו, מפני שבעיות שיניים לא יסתדרו יום אחד כך סתם בעצמן. העששת רק תחמיר, ואילו החיידקים ימשיכו את התחפרותם בשן. מכך אנו מסיקים, כי חשוב להתחיל טיפול משקם, תוך הבנה כי מדובר במבצע רחב, אשר נועד להציל את מה שנותר, ולמלא את החסר. כל טיפול של שיקום הפה נשען על קודמו, וכן על התכנון הכללי.

קשיים דנטאליים אפשריים

כאמור, הזנחה בשל סיבות כלכלית, או חוסר מודעות, עשויה לגרום לאתגרים דנטאליים, אך לא רק הזנחה. אף במקרים של עקירת שן, חבלה, ודברים אחרים, עשויים לחול שינויים. באם מצטברת אבנית בין חריצי השן, לכיוון תעלת השן וסביב השורש, עשויות להיגרם מחלות חניכיים, עד כדי נסיגת חניכיים וכן נשירת שיניים. מה שעשוי למנוע כל זאת, הוא ביקור קבוע אצל שיננית, תוך הקפדה על צחצוח שיניים ושימושי יומיומי בחוט דנטאלי – פעולות חשובות, שעשויות למנוע את הצורך בטיפול שיקום הפה. תקף הדבר גם לגבי תופעת שחיקת שיניים, שעשויה לפגוע, מלבד בשיניים הנשחקות עצמן, גם בשיניים השכנות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה