יום ראשון, 19 באוקטובר 2014

ביטחון מידע



אין סרט ריגול טוב שנושא ביטחון מידע לא היה אחד הנושאים המרכזיים בו ואשר הסעיר את כל העלילה. מסתבר שהמציאות של ימנו לא כל כך שונה מהסרטים. הצורך להגן על מידע צבאי, מדיני או עסקי הוא בראש עניינם של חברות מסחריות גדולות וממשלות שלמות. הפחד מזליגת מידע מדיר שינה מהרבה אנשים והצורך לשכלל את ההגנה על מידע ממלא מקום ראשון בחשיבותו.

גורם אנושי
ביטחון מידע הוא בעצם מנגנון מורכב שהוקם על מנת למנוע דליפה של מידע, לעיתים קריטי וחשוב ביותר מול גם ניסיונות של יריבים לגנוב מידע. הדרך הראשונה והיעילה להצליח במשימה שכזו היא לבחור את האנשים הנאמנים ביותר לתפקיד ואשר נבדקו ונמצאו אמינים וקשר שתיקה זורם בדמם, זהו הגורם האנושי.

גורם טכנולוגי
בעבר הצורך להגן על מידע לא היה רב חשיבות כפי שהוא בימנו. היום כל עולל יכול בקלות לחדור לכל מחשב בארץ ובעולם ורבים הסיפורים שכבר דווחו במדיה התקשורתית כמו: חדירה לחשבונות בנקים, למאגרי מידע, למשרדים ממשלתיים ולחברות גדולות. ביטחון מידע קיבל עדיפות ראשונה ולשם כך מפתחים כל הזמן את הגורם הטכנולוגי שעוזר בלהגן על מידע. השיטה בעצם הקמה של רשת ביטחון והצפנה רחבת היקף הכוללת קודים מוצפנים ותוכנות מתקדמות השומרות ומזהות ניסיונות חדירה ותקיפה מערכתית. 

השמדת מידע
דרך נוספת להגן על ביטחון מידע הוא השמדת כל אינפורמציה המוגדרת כחשובה ומסווגת שלא אמורה לצאת מכותלי החדרים. השמדת המידע מתבצעת או בשריפה של מסמכים או בגריסה ושריפה. אין ספק שהמרכיב האנושי מאד חשוב בקידום ביטחון מידע ולכן כל אדם הקשור בדרך כזו או אחרת למידע מסווג עובר תחקירים ארוכים עם חתימה על חוזי התחייבות לשמירה על המידע.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה