יום ראשון, 26 באוקטובר 2014

שתלים בשיניים



מתי אדם זקוק להליך של החדרת שתלים בשיניים ובמה זה כרוך? אלו הן שאלות שכל אדם מוצא את עצמו שואל בשלב כזה או אחר בחייו. לרוב שתלים בשיניים מבוצעים בעקבות טראומה שחווה אזור החניכיים והשיניים, בעקבותיו נוצרו חללים וחוסרים ברצף השיניים שאין להשיבם בדרך טבעית, אזי יש צורך להתערב באופן כירורגי.

ממתי שתלים בשיניים פה?
שתלים הומצאו כבר בשנות הארבעים על ידי קבוצה של חוקרים אירופאים. מאז ועד היום עבר תחום זה טרנספורמציה אדירה, בסיס הרעיון נשאר בעינו והוא החדרת אביזר דמוי בורג לתוך עצם הלסת, במקום בו יש חוסר של שן, עידוד הגוף לקלוט את אותו גוף בתהליך טבעי וכשזה מסתיים לחבר בקצה השתל כתר שן למראה מושלם. השתלים כיום מגיעים בכמה צורות ועשויים כולם מטיטניום שהוכח כחומר הכי ידידותי לגוף האדם בקליטה.

שתלים בשיניים

שתלים בשיניים - התמחות
כל רופא שיניים שעבר הכשרה מתאימה בתחום רשאי לעסוק בהשתלה של שתלים בשיניים. אחוזי ההצלחה של תהליך השתלת שתלים דנטאליים עולה על תשעים האחוזים ואדם חי המון שנים לאחר מכן ללא צורך בהשתלה נוספת. מתוך שכך הרבה אנשים בוחרים לעיתים בדרך זו בשביל לשקם את הפה שלהם במקום להרכיב שיניים תותבות לדוגמא.

תהליך מורכב
הליך החדרת שתלים בשיניים מבוצע ומבוקר על ידי רופא שיניים בלבד. ההליך עצמו יתבצע בהרדמה מקומית בלבד וללא צורך בהרדמה כללית. קיימות שיטות בטווח זמן ארוך כאשר לאחר החדרת השתל לפה נותנים לשתל זמן קליטה של כמעט חצי שנה ורק אז ממשיכים בהלבשת כתר, ויש שיטות שכל תהליך שתלים בשיניים מבוצע במכה אחת. אין שיטה אחת המומלצת יותר מהשנייה, היחיד שקובע זה מצב הפה של הפציינט ועל פיו ישוק דבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה