יום שלישי, 21 באוקטובר 2014

כל הפרטים אודות עסק חברתי



עסק חברתי הוא עסק שיש לו הכנסות ורווחים אשר בנוסף לפעילות העסקית שלו הוא פועל לממש גם מטרות חברתיות. המטרות החברתיות יכולות להיות מגוונות כמו למשל עידוד תעסוקה באוכלוסיה עם צרכים מיוחדים, קידום אג'נדה כמו למשל שמירה על בעלי חיים או תרומה לקהילה. רבים תוהים אודות הכדאיות של העסק החברתי והאם משתלם להם להשקיע במטרות החברתיות לצד המטרות העסקיות. חשוב להבין כי מטרתו הראשונה של עסק חברתי היא להיות רווחי כשהמטרות החברתיות יכולות לעזור לו לקדם את ההצלחה שלו.

העסקת אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים
ישנם עסקים חברתיים אשר רגישים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים והם שמים לעצמם מטרה לשלבם בעבודה. עסק חברתי אשר משלב עובדים בעלי צרכים מיוחדים יכול להיות עסק מוערך מאד על ידי הלקוחות וניתן לשער שהעסק ירצה להצהיר על כך שהוא מעסיק אוכלוסיות אלו וכך למקסם את תרומתו החברתית.

תרומה לקהילה
עסק חברתי יכול להחליט לתרום חלק מההכנסות שלו או חלק מהרווחים שלו למטרה בה הוא מאמין. ישנם עסקים אשר תומכים בעמותות שונות של בעלי חיים ויש שתומכים בעמותות המסייעות לחולים. רוב העסקים אשר תורמים חלק מההכנסות שלהם מצהירים על כך במקומות האפשריים כמו למשל ליד הקופה, באתר האינטרנט או בדפים העסקיים שלהם.

איך הופכים להיות עסק חברתי?
על מנת להפוך את העסק לחברתי כל שיש לעשות הוא להחליט על מטרה מעבר לרווח העסקי ולמנף אותה באמצעות העסק. אתם יכולים לתרום חלק מההכנסות, להעסיק עובדים בעלי צרכים מיוחדים, להיות פעילים בעמותות ואפילו לעודד את הלקוחות שלכם להיות פעילים כמוכם. העסק החברתי שם דגש לא רק על הרווח של הבעלים כי אם גם על הרווח של החברה כולה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה