יום ראשון, 5 באוקטובר 2014

מעלית



מעלית

המעלית היא מתקן העברה אשר נועד להעביר אנשים או ציוד ממקום אחד לאחר בצורה אנכית. ניתן לראות אזכורים עתיקים של מעליות שהופעלו על ידי בני האדם ואלו עברו שינויים בתקופת המהפכה התעשייתית והפכו דומים יותר למה שאנחנו מכירים היום.



מעלית- המבנה 

מבנה מעלית הוא פיר שבקצהו העליון ישנו מנגנון אשר מעביר את המעלית יחד עם האנשים או הסחורה שבה בצורה אנכית. המבנה של המעלית הוא אותו מבנה ישן- פיר שבתוכו יש מבנה ומעליו מנגנון הרמה והורדה הבנוי מחבלים כשהיום החבלים עשויים ממתכת ובעבר הם היו מחבלים רגילים. את החבלים השונים מושכת היום בוכנה וניתן לשער שהתפתחות המעליות והמנגנון שלה השפיעו על היווצרות גורדי השחקים, בניה שהתאפשרה אך ורק בזכות היכולת לעלות ולרדת בין הקומות בקלות והכל אודות לעובדה שהצליחו לייצר מעלית. 

התקנת מעלית

היום ניתן להתקין מעלית גם אם המקום לא תוכנן לכך מבעוד מועד. הבעיה היא שמקומות שאין בהם מעלית הם מקומות לא נגישים לאוכלוסיה גדולה ולכן יש צורך ליצור פתרונות על גבי המבנים הקיימים. את הפתרונות השונים יכולה לתת רק חברה אשר מתמחה בתחום המעליות. החברה תברר מה הצורך של המקום ותגיע לבחון אותו על מנת לבדוק האם ניתן להתקין במקום את המעלית ואם כן מה נדרש על מנת לעשות זאת.

אחריות החברה

האחריות של החברה היא לתפעול ולתיקון המעלית. במסגרת התקנות השונות על החברה המתפעלת את המעלית לבצע בדיקות תקופתיות. בנוסף, החברה תיתן שירות על פי הצורך בכל מקרה של תקלה. התקלות יכולות להיות אי פעילות של מעלית או בעיות שונות אחרות. הבדיקות השגרתיות בוחנות את התפקוד של המעלית ומידת העמידות שלה לתקופה הקרובה וכמובן שבמידה ויש צורך לבצע עבודות תחזוקה החברה תבצע אותן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה