יום שלישי, 28 באוקטובר 2014

מזיקי עץ



מזיקי עץ אלו חרקים שונים אשר מהווים נזק לעצים השונים. הנזק יכול להיות לעצים בגינה שמחוץ לבית או לרהיטי עצים. בין מזיקי העצים נמצאים הטרמיטים שהם המוכרים ביותר, אבקנית והיקרונית. כל אחד מסוגי המזיקים יוצר נזק שונה באופיו לעצים ורהיטי העץ ובכל אחד מטפלים בצורה שונה. המשותף לכל המזיקים הוא שכולם יוצרים נזק אמיתי בבית וכולם דורשים טיפול על מנת להפסיק את הנזק.

 
מזיקי עץ

יקרונית הרהיטים
יקרונית הרהיטים זו חיפושית שצבעה חום בהיר ומידותיה כתיקן בוגר. היקרונית ניזונה מעצים מעובדים כשכל יקרונית יכולה לגרום למספר נגיעות מזיקות בעץ או לנזק של ממש (מקרה נדיר). היקרונית היא סוג של מזיקי עץ והסימנים שלה יהיו חורים בצורה אמורפית בעץ. לרוב, החורים יהיו בקוטר של 3-4 מ"מ כשמתחת לאזור הפגוע יהיו סימני נסורת על הרצפה. לעיתים ניתן לשמוע את פעולת הכרסום של היקרונית ובכל מקרה אין להתעלם מקיומה אלא לטפל בה וזאת יעשה מדביר אשר מומחה.

אבקנית
האבקנית גם היא נמנית על מזיקי עץ. זוהי חיפושית קטנה בצבע שחור אשר יכולה לעשות סימני חורים ברהיטי עצים בקוטר של עד 2 מ"מ. את הנזק יכולה לעשות ברהיטים כמו למשל שולחנות או בתחתית המשקוף. מעבר לחורים הקטנטנים אותם היא יוצרת תיראה נסורת על הרצפה באזור בו היא כרסמה. גם באבקנית יש לטפל וכדאי להתייעץ עם מדביר מזיקי עץ לצורך כך.

טרמיטים
טרמיטים הם מזיקי עץ המוכרים ביותר בשמם. במראה הם נראים כמו תיקנים קטנים ובאופן מעשי הם יכולים לגרום נזק רב תוך תקופה קצרה מאד. הטרמיטים גורמים נזק למשקופים, דלתות, רהיטי עץ וכמובן עצים שבגינה. מרגע הופעת הטרמיטים בבית, בחצר או אצל השכנים יש להזמין מדביר שימנע את הנזק העתיד לבוא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה