יום שישי, 13 בינואר 2017

רכב במימון מלא



מהי הדרך החכמה לקניית רכב במימון מלא, תוך שמירה על מצב פיננסי תקין שיאופיין בהחזרה מינימלית?
כנראה שאופציה סבירה בנושא זה תהיה תשלום במזומן. קנייה באמצעות מזומנים מאפשרת הימנעות מתעריפי ריביות, קנסות וכן החזרים חודשיים גבוהים. עם זאת, מצב זה מצריך מהלקוח אפשרות מימון עצמי, ולא תמיד תתאפשר במצב זה קניית רכב במימון מלא.
הבחירה באם לעשות שימוש בחסכונות אישיים או לבחור באופציית קניית רכב במימון מלא צריכה להתבסס, לפחות באופן חלקי, על ההשוואה בין היכולת להחזיר כספי חסכונות אל מול תעריפי הריביות מצד הגורמים המממנים. 

דרך אחת לצבירת חסכונות לצורך רכישת רכב היא לשים בצד כמות מסוימת של כסף, אשר תיועד אך ורק לביצוע הרכישה.
מובן ששליטה על חסכונות אלה ומשיכתם מהבנק תתבסס בעיקר על כמות הכסף שצריכה להצטבר לצורך ביצוע הרכישה וכן על הזמן לפני מועד הרכישה. מובן כי ככל שמחיר הרכב יהיה יקר יותר, כך יהיה צורך בצבירה ממושכת יותר של חסכונות. לעתים, אם נראה כי ייקח זמן רב מדי עד להשגת המטרה, ניתן להתחיל לחשוב על אופציית קניית רכב במימון מלא וניתוב חלק מהחסכונות להחזרת ההלוואה והריבית.




האפשרות של לשים בצד כסף בחשבון הבנק, לצורך ביצוע רכישת רכב, נשמעת כמו רעיון נהדר, אך בפועל קשה מאוד לעמוד בה.
אורח החיים וכן יוקר המחייה מצריכים הפרשות סכומים מיידיות לצורך תפעול שוטף של חשמל, מים וגז. אי-עמידה בתשלומים אלה עשויה לעורר מצבים לא נעימים, ומובן כי צרכים בסיסיים אלה מתעלים על הצורך בקניית רכב חדש. קניית רכב במימון מלא עשויה להעניק מרחב פעולה של הלקוח בכל הנוגע להתנהלותו הפיננסית, ולאפשר לו לעמוד בכל התשלומים הדרושים לאורח חייו התקין.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה