יום שישי, 13 בינואר 2017

התנדבות בבתי אבות



מה היא פעילות התנדבותית
פעילות התנדבותית הינה פעילות המבוצעת ללא תמורה, על מנת לעזור לאוכלוסיות מוחלשות. האוכלוסיות המוחלשות בארץ הינן רבות ומגוונות, והן כוללות אנשים מבוגרים, נכים, חולים, עניים, נשים וילדים. ניתן להתנדב גם למען בעלי חיים ולמען איכות הסביבה. במאמר הבא נתמקד בפעילות התנדבותית בבתי אבות. 

מה כוללת התנדבות בבתי אבות
במסגרת התנדבות בבתי האבות, המתנדבים מגיעים אל בית האבות הקרוב לביתם מספר פעמים בשבוע. ההתנדבות כוללת שהיה עם דיירי בית האבות, ניהול שיחות ופעילויות חברתיות שונות. ניתן להתנדב בבתי אבות כאנשים בודדים, או כקבוצות. חלק מן המתנדבים מעבירים ערבי פנאי שונים ומבדרים, וחלקם פשוט מתמקדים בדייר או דיירת אחת לאורך כל ההתנדבות. חלק מן הדיירים מחפשים אדם לדבר איתו על חייהם וזיכרונותיהם, וחלק מן הדיירים מחפשים שותפים לפעילות פנאי משותפת – משחקי קופסא שונים, קריאה, ציור ואמנות. רבים מן הדיירים בבתי האבות אינם זוכים לביקורים תכופים מבני משפחתם, וחלקם אינם בעלי משפחה שתטפל בהם. ההתנדבות בבית האבות מאפשרת מתן מענה רגשי לאותם האנשים, ויוצרת חברויות מופלאות הנשמרות לאורך שנים רבות. 




התנדבות בבתי אבות משפרת את חיי הדיירים
התנדבות בבתי האבות מקנה תחושת חשיבות ואחווה לדיירי בית האבות. כל מתנדב המגיע לבית האבות מאפשר את הפיכת המקום לשמח ומכיל יותר. ניתן להתנדב בבתי אבות גם אחת לשבוע, ואף אחת לתקופה. קיימת חשיבות רבה לשמירה על קשר עם האדם או האנשים אשר אתם מתנדבים עמם. במובן מסוים, זוהי התנדבות מחייבת לפרק זמן ארוך. הדיירים יבינו אם תיעדרו מבית האבות לאורך תקופת המבחנים, אך ישמחו לראותכם בתום תקופה זו. כך דיירי בית האבות יראו כי אתם דואגים להם, מעוניינים בחברתם ולא שכחתם מקיומם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה