יום ראשון, 8 בינואר 2017

קורס gmat - התמודדות עם לחץ בהקשר הקבלה למוסדות גבוהים



החודשים, השבועות והימים במהלך קורס gmat, שמובילים למבחן הקבלה, עשויים להוות מקור לחץ גדול על התלמיד. לעתים קרובות, הלחץ הזה לא בהכרח חולף גם לאחר סיום המבחן. ישנם דרכים שונות להתמודדות יעילה עם הלחץ, ביניהם:

נשימות עמוקות – בזמן ההתחלה של המבחן, רצוי לשמור על נשימות עמוקות וסדירות. קורס gmat וכן המבחן עצמו ידועים כאינטנסיביים, והקפדה על נשימה סדירה יכולה לסייע בסילוק מחשבות שליליות על תקופת הלמידה ועל המבחן עצמו.
למידע נוסף על קורס GMAT לחץ כאן.




הימנעות מהשוואה לאחרים – חשוב להתמקד על הישגים אישיים, מאשר לערוך השוואות לאחרים. קורס gmat מכיל אנשים בעלי יכולות למידה שונות, ולעתים קרובות יהיו בקורס אנשים הישגיים מאוד. אולם, התמקדות באנשים אלה עשויה לפגוע במטרה האמיתית של התלמיד, שהנה הצלחתו האישית.

הימנעות ממחשבות תמידיות על המבחן – לאחר המבחן, אין טעם להתמקד בצורה אובססיבית בשאלות שכן אין יכולת לחזור ולתקנם. דאגות אלה יצריכו אנרגיות רבות מהתלמיד ועשויות לעורר תחושות נפשיות לא קלות. ראוי לציין, כי במהלך קורס gmat, המדריכים עובדים עם התלמידים גם על הפן המנטלי בכל הנוגע להתמודדות עם הבחינה.

המשך ניסיון הקבלה למקומות המבוקשים – סיום המבחן אין משמעותו שהליך הקבלה למקומות הרצויים יסתיים. ניתוב האנרגיות והמחשבות לצרכי הכנה לראיונות ולהמשך ניהול הבירוקרטיה מול המוסדות השונים, ישכיח מהתלמיד את העיסוק העיקש בציון המבחן.
הכנה למבחן הנה תקופה לחוצה עבור תלמידים רבים. לאחר סיום המבחן, רצוי להירגע ולאפשר ביצוע פעילויות שלא התאפשרו במהלך הלמידה. ימי החופשה הללו ינקו את ראש התלמידים ויאפשרו חזרה הדרגתית לשגרת החיים שהייתה לפני תחילת הלמידה. מובן כי פעולה זו עשויה להוריד את מפלסי הלחץ בקרב התלמיד ולהחזירו למציאות אותה הכיר. לקיחת מספר ימי חופש ועשיית פעולות אהובות יתרמו לתחושה כללית טובה יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה