יום שישי, 13 בינואר 2017

הפקה מוזיקלית




כתבתם שיר והלחנתם, אבל איכשהו נשמע לכם שזה לא זה. השיר לא נשמע קליט כמו שתכננתם, הלחן נשמע נחמד ולא יותר מזה. השיר שלכם צריך הפקה - כאן נכנס לתמונה המפיק המוסיקלי!
 
הפקה מוסיקלית מסדרת לכם את היצירה. היא קובעת את כלי הנגינה שיקחו חלק בהקלטת השיר, את הסולם שבו כל אחד מהם ינגן ואת ההרמוניה שיצרו הנגנים יחד. המפיק ילווה את ההקלטה, יתקן ויחליט על אורך השיר והוא למעשה יעצב את השיר מחדש. המפיק המוסיקלי אחראי על גיוס הנגנים להקלטת השיר, להשכרת או מציאת כלי נגינה, לתאם הקלטות בין כל הנגנים, ולהקלטת השיר.

מפיק מוסיקלי מברר עם האומן מהו אופי הזמר, מהם שיריו, מהן מטרות השיר (חובבני, מקצועי). לאחר מכן עוברים על השיר ובודקים האם כל משפט וכל מילה מקבלת את המשמעות שהאומן התכוון אליה.

לאחר מכן מקליטים סקיצה "ערומה" עם כלי נגינה אחד. לאחר ההקלטה מגייסים את שאר הנגנים ומקליטים מחדש בצורה מלאה. המפיק המוסיקלי מסדר את המבנה של השיר – באיזה שלב ייכנס כל כלי נגינה (תופים, גיטרות, גיטרות בס, קלידים, כלי הקשה וכו'). בשלב הבא מקליטים את השירה, מלבישים קולות רקע עם יש צורך. בשלב לאחר מכן מגיע שלב המיקס. בשלב זה "מנקים" את הרעשים שהוקלטו בטעות, ומסדרים את העוצמות של כלי הנגינה לעומת הזמר. עלויות ההפקה מוסיקלית משתנות ממפיק אחד לשני (יש מוכרים יותר ויש פחות), תלוי במספר הנגנים המשתתפים בהפקה ובמספר שעות האולפן.



בשוק ישנם מקומות רבים אשר מעבירים קורסים להפקה מוסיקלית. בקורסים אלה מלמדים כיצד לעבד ולהפיק מוסיקה. מפיקים מוסיקליים יכולים להשתלב בעבודות שונות כמו סרטים, יוטיוב, טלוויזיה או הפקת אלבומים מוסיקליים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה