יום שישי, 13 בינואר 2017

ממיר קטליטי



מדוע ממיר קטליטי חייב להיות מותקן בכל כלי רכב?
קודם חשוב לדעת כי ממיר קטליטי מחויב להיות מותקן בכל כלי הרכב בישראל החל מ-15 באוגוסט 1993, כאשר מדובר על רכבים משנת ייצור 1994 ומעלה. הסיבה לכך הוא מניעת זיהום האוויר, כלי רכב ללא ממיר זה מזהם פי עשרה יותר את האוויר, הממיר עובד רק עם דלק נטול עופרת ולכן אחראי במידה מסוימת גם למהפכה בתחום הדלק. כידוע עופרת מזהמת מאוד האוויר. ללא הממיר אין באפשרות הכלי רכב לעמוד בתקנים לפליטת רעלים מכלי הרכב. חשוב לציין ממיר קטליטי עובד רק כאשר מדובר במנועי בנזין בלבד.





כיצד הוא פועל?
הפעולה אשר מתבצעת ע"י הממיר כפי שניתן לנחש היא המרה, של רעלים מסוכנים לחומרים לא מסוכנים. בעזרת ריאקציה כימית הממיר הופך את פחמימנים, פחמן חד חמצני ותחמוצות חנקן - למים, פחמן דו חמצני וחנקן. בממיר מתבצעות 3 פעולות במקביל: חמצון של פחמן חד חמצני לפחמן דו חמצני , פירוק תחמוצות חנקן לחנקן וחמצן, וחמצון פחמימנים  לפחמן דו-חמצני ומים.

מה עלול להשתבש?
כמו כל חלק של כלי רכב ממיר קטליטי עלול להתקלקל. בדרך כלל זה קורה ככל שכלי הרכב ישן יותר. ישנן תקלות שונות שעלולות לקרות בממיר רובן ניתנות לתיקון ולא מצריכות חילוף, אך במידה והתקלות חוזרות יהיה לכם משתלם יותר להחליף את הממיר, לדוגמא אם הממיר שלכם סתום סביר להניח שהפתרון הזול ביותר לטווח הארוך יהיה להחליפו. חשוב מאוד להתאים את הממיר לכלי ברכב שלכם, אי התאמה בין כלי רכב לממיר הקטליטי עלולה לגרום לבעיות במנוע. זכרו ללא ממיר קטליטי תקין הנכם מזהמים את הסביבה פי עשרה, ופוגעים בלי רכב שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה